- Дата и час: 21 Ное 2024, 22:06 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Луда работа !!
|
|
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Луда работа !!
Нов орган ще контролира сделките с недвижими имоти
Депозитна каса, създадена от държавата, ще контролира продажбите на недвижими имоти. В нея ще постъпват всички суми по нотариалните сделки, дължимите такси и парите, които събират съдебните изпълнители по изпълнителните дела. Идеята е държавата да упражнява строг контрол върху движението на тези средства, да се предотвратява прането на пари, както и да се гарантира сигурност на сделките. За създаването на такава каса се договориха вчера зам.-министърът на правосъдието Жанета Петрова и председателят на съвета на нотариусите Димитър Танев.
Подобна финансова институция има във Франция. Става дума за държавна финансова, но небанкова, институция, през която минават всички плащания по сделки с недвижими имоти.
Купувачът ще внася парите в касата и най-много за 20 дни там ще се проверява произходът им. След като се изповяда сделката, парите се превеждат по банковата сметка на продавача.
Ще се проверява и дали имотът няма скрити тежести. Засега не е ясно дали касата ще разполага с механизми да изкара на светло реалните цени на недвижимите имоти. Сега по-голяма част от сделките минават по данъчна оценка на имота, за да се плащат по-ниски такси.
През депозитната каса нотариусът ще контролира изпълнението на задълженията към продавача и фиска. Изпълнителните й директори ще се назначават директно от парламента. Предлага се също касата да гарантира не само финансовата, а и оперативната сигурност на сделките с имоти, плащанията чрез синдиците, събирането на държавни вземания.
Държавата фактически ще поеме контрола върху сделките чрез депозитната каса. Предполага се, че по този начин ще бъдат свити сивият пазар на недвижими имоти, както и покупките с неясни средства.
----------
http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000102
Апропо - разбира се,че купувача ще внесе стойноста по Данъчна оценка в т.нар Каса.А разликата до действителната цена ще си я плати на продавача както и където си иска
Държавата ще проверява сумите за покупката.Ми добре-пък да видим как.
А пък и Даренията са си вид разпоредителна сделка !
Направо-луда работа.
Депозитна каса, създадена от държавата, ще контролира продажбите на недвижими имоти. В нея ще постъпват всички суми по нотариалните сделки, дължимите такси и парите, които събират съдебните изпълнители по изпълнителните дела. Идеята е държавата да упражнява строг контрол върху движението на тези средства, да се предотвратява прането на пари, както и да се гарантира сигурност на сделките. За създаването на такава каса се договориха вчера зам.-министърът на правосъдието Жанета Петрова и председателят на съвета на нотариусите Димитър Танев.
Подобна финансова институция има във Франция. Става дума за държавна финансова, но небанкова, институция, през която минават всички плащания по сделки с недвижими имоти.
Купувачът ще внася парите в касата и най-много за 20 дни там ще се проверява произходът им. След като се изповяда сделката, парите се превеждат по банковата сметка на продавача.
Ще се проверява и дали имотът няма скрити тежести. Засега не е ясно дали касата ще разполага с механизми да изкара на светло реалните цени на недвижимите имоти. Сега по-голяма част от сделките минават по данъчна оценка на имота, за да се плащат по-ниски такси.
През депозитната каса нотариусът ще контролира изпълнението на задълженията към продавача и фиска. Изпълнителните й директори ще се назначават директно от парламента. Предлага се също касата да гарантира не само финансовата, а и оперативната сигурност на сделките с имоти, плащанията чрез синдиците, събирането на държавни вземания.
Държавата фактически ще поеме контрола върху сделките чрез депозитната каса. Предполага се, че по този начин ще бъдат свити сивият пазар на недвижими имоти, както и покупките с неясни средства.
----------
http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000102
Апропо - разбира се,че купувача ще внесе стойноста по Данъчна оценка в т.нар Каса.А разликата до действителната цена ще си я плати на продавача както и където си иска
Държавата ще проверява сумите за покупката.Ми добре-пък да видим как.
А пък и Даренията са си вид разпоредителна сделка !
Направо-луда работа.
- sarbijanac
- Активен потребител
- Мнения: 1359
- Регистриран на: 29 Ное 2006, 17:47
- Местоположение: Нови пазар
Re: Луда работа !!
http://www.dnevnik.bg/pazari/imoti/2009 ... ni_sdelki/
Край на плащането в брой за имотни сделки
http://www.lex.bg/bg/news/view/32394
Осветляват парите от имотни сделки
Нищо ново под слънцето
Имаше по татово време един Закон за собствеността на гражданите - глава втора
И ППЗСГ
Край на плащането в брой за имотни сделки
http://www.lex.bg/bg/news/view/32394
Осветляват парите от имотни сделки
Нищо ново под слънцето
Имаше по татово време един Закон за собствеността на гражданите - глава втора
ПРЕХВЪРЛЯНЕ И ПРИДОБИВАНЕ НА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ ОТ ГРАЖДАНИ
Чл. 15. Собствеността върху недвижими имоти, правото на строеж, на надстрояване и пристрояване се прехвърля чрез общинския народен съвет по местонахождението на имота, освен ако:
1. Сделката се извършва между роднини по права линия, между братя и сестри или между съсобственици.
2. Недвижимият имот се намира в село, за което Министерският съвет е изключил реда за прехвърлянето по тази глава.
Чл. 16. (1) Продажбата на недвижими имоти и на вещни права върху недвижими имоти се извършва чрез общинския народен съвет по местонахождението на имота, който определя цената и купувача. Продажбата се извършва по искане на собственика, а в случаите на чл. 8 - по решение на председателя на изпълнителния комитет на общинския народен съвет.
(2) При няколко кандидати се предпочита този, който има най-голяма нужда с оглед на семейното му положение и неговото или на членовете на семейството му здравословно състояние. При еднакви условия се предпочитат семействата с повече деца.
Чл. 17. (1) Цената на имота или на вещното право се определя:
1. За терена - двойния размер на цената по тарифата за отчуждаване на имоти за държавна и обществена нужда.
2. Сградите - по утвърдена тарифа от Министерския съвет съобразно цените, по които се продават държавните жилища.
3. За трайните насаждения - по цени, определени в тарифа, утвърдена от Министерския съвет.
4. За другите подобрения - по действителната им стойност.
(2) Цената на правото на строеж се определя до 90% от цената на терена по т. 1 на предходната алинея.
Чл. 18. (1) Решението за определяне цената на недвижимия имот или на вещното право може да се обжалва от продавача пред районния съд в седемдневен срок от съобщението по реда на Гражданския процесуален кодекс. Решението на съда е окончателно.
(2) След като решението за определяне на цената влезе в сила, продавачът прави писмено предложение за продажбата, като прилага към него необходимите документи. Предложението не може да бъде оттеглено.
(3) Предложение за продажбата на недвижим имот, посочен в чл. 8, се прави от председателя на изпълнителния комитет на общинския народен съвет след определяне на цената по реда на ал. 1.
Чл. 19. (1) Когато се продава дял от съсобствен имот, респективно от вещно право, народният съвет съобщава по реда на Гражданския процесуален кодекс на останалите съсобственици предложението за продажбата. Те могат да изкупят дела, ако направят предложение до народния съвет в едномесечен срок от съобщението им. В противен случай се постъпва по реда на ал. 2.
(2) Народният съвет прави обявление за продажбата на видно място или по друг начин не по-късно от двуседмичен срок от писменото предложение на продавача, респективно от изтичането на срока по предходната алинея.
(3) Лицето, което желае да купи имота или вещното право, прави писмено предложение и представя документите, необходими за придобиването.
(4) Решението за определяне на купувача се взема от изпълнителния комитет на общинския народен съвет, а за София - от районния съвет не по-рано от изтичане на един месец от обявлението по ал. 2 и не по-късно от два месеца. Ако не се яви купувач или ако кандидатите нямат право да купят имота, продажбата може да продължи и след срока само със съгласието на продавача за определен от него срок или докато се яви купувач. Предходното изречение не се прилага, когато се продава имот, посочен в чл. 8.
(5) Решението за определяне на купувача може да бъде обжалвано от заинтересованите лица пред окръжния съд, за София - пред градския съд в четиринадесетдневен срок от неговото обявяване на определеното за целта място. Решението на съда е окончателно.
Чл. 20. (1) Собствеността или вещното право се придобива с издаването на нотариален акт. Той се издава и подписва само от нотариуса въз основа на писмено искане на председателя на изпълнителния комитет на общинския народен съвет. Към искането се прилагат необходимите документи за издаване на акта, както и документ за плащане на цената.
(2) Отказът на председателя на изпълнителния комитет на народния съвет да направи искане за издаване на нотариален акт по ал. 1 подлежи на обжалване по реда на Закона за административното производство.
(3) Дължимите местни и държавни такси се плащат от купувача. Той плаща и допълнителна такса в размер на 1% на народния съвет за извършената продажба.
(4) Нотариусът не издава нотариален акт, ако има законни пречки за неговото издаване.
Чл. 21. (1) Продажбата на наследство, в което се включват недвижими имоти и вещни права по чл. 15, прехвърлянето им срещу задължение за издръжка и гледане, както и замяната им срещу движими вещи или недвижими имоти и вещни права върху него се извършват след предварително разрешение от председателя на изпълнителния комитет на общинския народен съвет по местонахождението на имота. Когато недвижимите имоти, които се заменят, се намират в различни народни съвети, разрешението се издава от двамата председатели, след като се установи, че сделката е допустима от закона и че с нея не се цели неговото заобикаляне.
(2) Дарение на недвижими имоти и на вещни права, посочени в ал. 1, може да се извърши само на роднини по права линия на дарителя, на негови братя и сестри или на техни деца, на държавата и на обществени организации. За неговото извършване не се прилага предходната алинея.
Чл. 22. (1) При делба на неподеляем недвижим имот или на право на строеж, надстрояване и пристрояване съдът постановява да бъдат изнесени на публична продан само ако никой от съделителите, който има право да придобива имота или вещното право, не е направил искане за изкупуването им по реда на чл. 288 от Гражданския процесуален кодекс.
(2) Публична продан на недвижим имот и на вещни права, които се прехвърлят по установения в този закон ред, не се извършва, а съдебният изпълнител предоставя на народния съвет извършването на продажбата. В този случай съсобствениците, които не притежават друг имот, предназначен за същата нужда, имат право да изкупят имота и когато не са жители на населеното място и не са правили искане по предходната алинея.
(3) Предходната алинея не се отнася до недвижимите имоти, продавани по реда на Наредбата за събиране на държавните вземания.
Чл. 23. (1) Жилища, вили, гаражи, стопански и други сгради и помещения, които са придобити въз основа на отстъпено право на строеж върху държавна земя и се намират в населените места по чл. 15, т. 2, могат да бъдат прехвърляни само с разрешение на изпълнителния комитет на общинския народен съвет по местонахождението им.
(2) Народният съвет може да изкупи имотите, построени върху държавна земя, освен ако приобретателят е роднина по права линия на собственика, както и недвижимите имоти и вещните права, продавани по реда на този закон, по цени, определени съгласно с чл. 17. Цената се плаща от фонд "Покупко-продажба на жилища".
Чл. 24. (1) народните съвети заделят всяка година определен процент от наличните и от новопостроените жилища за замяна с жилищата, които са построени върху държавна земя, когато те не съответстват на жилищните нужди на собственика и на членовете на семейството му. В този случай разликата в цените на заменяните жилища се плаща в брой. Замяната се извършва в писмена форма между гражданина и изпълнителния комитет на общинския народен съвет.
(2) Лице, което притежава жилище, построено върху държавна земя, има право да придобие друго жилище чрез включване в нов строеж, ако притежаваното не задоволява нуждите на семейството му. Собствеността върху новопостроеното жилище се придобива при условие, че притежаваното жилище бъде прехвърлено на държавата.
Чл. 25. Трудово-кооперативните земеделски стопанства могат да продават урегулирани недвижими имоти, предназначени за жилищно строителство, или да учредяват право на строеж върху тях на свои членове по реда, установен в Примерния устав на ТКЗС, ако купувачът и членовете на семейството му не притежават друг жилищен имот.
Чл. 26. Държавни учреждения и стопански организации, кооперативни и обществени организации могат да купуват недвижими имоти и вещни права върху тях от граждани само със съгласието на Министерството на финансите и по цени не по-високи от определените съгласно с чл. 17.
Чл. 27. Споровете относно недействителността на придобиванията на имоти и на вещни права по този закон са подсъдни на съдилищата.
Чл. 28. (1) Предварителните договори за придобиване на недвижими имоти или на вещни права по чл. 15 могат да бъдат обявени за окончателни по реда на чл. 19, ал. 3 от Закона за задълженията и договорите, ако имат достоверна дата до влизане в сила на този закон. Ако за тях се е прилагал Законът за реда на прехвърляне вещни права върху някои недвижими имоти, достоверната дата трябва да предхожда прилагането му за имота.
(2) Цената на недвижимия имот или на вещното право се определя съобразно този закон, ако предварителният договор бъде обявен за окончателен.
Чл. 29. (1) Не се допуска придобиване по давност на недвижими имоти и на вещни права по чл. 15:
1. За които се е прилагал Законът за реда на прехвърляне вещни права върху някои недвижими имоти, ако давността не е изтекла до влизането му в сила.
2. Ако владението е придобито въз основа на предварителен договор, който не може да бъде обявен за окончателен съгласно с предходния член.
3. От нежители на населените места, за които се прилага чл. 30.
4. Ако придобивната давност се използува за заобикаляне на законни разпоредби, които не допускат придобиване на недвижимия имот или вещното право от владелеца чрез други правни способи.
Чл. 30. (1) В столицата, окръжните градове, националните курорти и в други населени места, определени от Министерския съвет, недвижими имоти и вещни права по чл. 15 могат да придобиват само техни жители. По ред и условия, определени от Министерския съвет, могат да придобиват за здравни и курортни нужди недвижими имоти и нежители на национални курорти, които не са окръжни градове.
(2) В населените места, включени в градоустройствения план на населено място по предходната алинея или присъединени към него, могат да придобиват недвижими имоти и вещни права по чл. 15 техните жители, както и жителите на населеното място по предходната алинея.
(3) Жителите на едно присъединено населено място могат да придобиват в друго присъединено населено място недвижими имоти и вещни права само с разрешение на народния съвет по местонахождението на имота. Жители на населено място, включено в границите на общ градоустройствен план, могат да придобиват в друго населено място в границите на същия план имоти и вещни права по предходното изречение с разрешение на председателя на изпълнителния комитет на народния съвет на населеното място по ал. 1. Разрешението се дава с оглед семейното положение на приобретателя и неговите и на членове на семейството му жилищни и други нужди.
(4) Недвижими имоти, собственост на държавата, и вещни права върху тях могат да бъдат прехвърляни само на жители на населеното място, в което имотите се намират.
(5) Ограниченията по предходните алинеи не се прилагат при:
1) придобиване на дял от съсобствен имот;
2) сделки между роднини по права линия;
3) наследяване и при съдебна и доброволна делба;
4) придобиване на недвижими имоти и вещни права като обезщетение срещу отчужден недвижим имот, както и в други случаи, изрично предвидени в закона.
И ППЗСГ
Чл. 45. (Изм. - ДВ, бр. 78 от 1980 г. и бр. 53 от 1987 г., бр. 61 от 1988 г.) (1) Купувачът, на когото е възложен имот със заповед на председателя на изпълнителния комитет на общинския народен съвет, трябва да внесе в 7-дневен срок от писменото съобщение, направено по реда на чл. 41-52 от Гражданския процесуален кодекс, цената на имота в Държавна спестовна каса по сметка на собственика на недвижимия имот или притежателя на вещното право, както и дължимите за издаване на акта местни и държавни такси, освен ако са налице условията на чл. 41б от Закона за местните данъци и такси и чл. 5а от Закона за държавните такси, и допълнителна такса в размер на 1% на народния съвет за извършената продажба.
(2) В същия срок внася цената и дължимите такси и съсобственикът, който има право да изкупи имота и е направил предложение за това.
(3) Държавната спестовна каса плаща сумата на продавача след представяне препис от нотариалния акт за извършената сделка.
(4) Получените суми от продажбата на недвижимия имот или на вещното право на строеж, надстрояване и пристрояване по чл. 8 от закона по нареждане на председателя на изпълнителния комитет на общинския народен съвет се предават на правоимащите лица.
(5) Изплащането на сумата по алинеи 3 и 4 се извършва, след като се прихванат вземанията на държавата, задълженията към други лица, които се ползуват с право на предпочитателно удовлетворение съгласно чл. 136 и 137 от ЗЗД, както и други задължения, за които е наложен запор.
(6) Изплащането на сумата на срокове със или без съответни обезпечения и други допълнителни условия може да се уговарят само със съгласие на продавача.
Чл. 46. (Изм. - ДВ, бр. 78 от 1980 г.) Когато купувачът, на когото е възложен имотът, не внесе сумата в седемдневен срок, имотът се възлага на друг купувач измежду останалите кандидати при спазване на реда по чл. 40.
Чл. 47. В седемдневен срок от внасяне на сумата и дължимите такси от купувача председателят на изпълнителния комитет на народния съвет прави писмено искане до нотариуса за издаване на нотариален акт. Заедно с искането се изпраща преписката, по която са определени цената и купувачът, документ за плащане на сумата и съответните такси, както и всички останали документи, необходими за издаване на нотариалния акт.
-
Standbay - Потребител
- Мнения: 568
- Регистриран на: 27 Авг 2008, 21:46
Re: Луда работа !!
както се казва "нищо ново под слънцето" увеличават се хората на държавната ясла резултат никакъв няма да има
- boiko_62
- Потребител
- Мнения: 214
- Регистриран на: 19 Юни 2009, 10:09
Re: Луда работа !!
boiko_62 написа:както се казва "нищо ново под слънцето" увеличават се хората на държавната ясла резултат никакъв няма да има
оооо напротив резултатът ще е 1% таксичка върху цената....
- n_ikito
- Активен потребител
- Мнения: 1005
- Регистриран на: 31 Окт 2006, 19:33
Re: Луда работа !!
n_ikito написа:boiko_62 написа:както се казва "нищо ново под слънцето" увеличават се хората на държавната ясла резултат никакъв няма да има
оооо напротив резултатът ще е 1% таксичка върху цената....
.Депозитна каса, създадена от държавата, ще контролира продажбите на недвижими имоти. В нея ще постъпват всички суми по нотариалните сделки, дължимите такси и парите, които събират съдебните изпълнители по изпълнителните дела. Идеята е държавата да упражнява строг контрол върху движението на тези средства, да се предотвратява прането на пари, както и да се гарантира сигурност на сделките. За създаването на такава каса се договориха вчера зам.-министърът на правосъдието Жанета Петрова и председателят на съвета на нотариусите Димитър Танев.
Подобна финансова институция има във Франция. Става дума за държавна финансова, но небанкова, институция, през която минават всички плащания по сделки с недвижими имоти.
Купувачът ще внася парите в касата и най-много за 20 дни там ще се проверява произходът им.
След като се изповяда сделката, парите се превеждат по банковата сметка на продавача.
Няма лошо. Даже похвално!
Още едно рамо за Държавата като приходно перо,
Банката лихвичките бюджета.
-
Melly - Старши потребител
- Мнения: 8012
- Регистриран на: 18 Окт 2007, 23:13
- Местоположение: гр. София
Re: Луда работа !!
E добре ,сключвам предварителен договор , плащам при сключването частично или пълно , след месец изповядвам сделката ...
Може и замяна имот срещу кафеварка , а може и дарение ...
Може и замяна имот срещу кафеварка , а може и дарение ...
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
Re: Луда работа !!
donna написа:E добре ,сключвам предварителен договор , плащам при сключването частично или пълно , след месец изповядвам сделката ...
Може и замяна имот срещу кафеварка , а може и дарение ...
Супер, ще имаме работа като за целия китайски народ.
-
Melly - Старши потребител
- Мнения: 8012
- Регистриран на: 18 Окт 2007, 23:13
- Местоположение: гр. София
Re: Луда работа !!
И още нещо ,ако аз съм продавача ще чакам 20 дена да си получа парите , те с лихви ли ще бъдат или без лихви . Щото трабва да ми ги преведат с лихвите инъче ,какво държавата ще оперира с парите , а кой ми гарантира че ще ми ги преведат навреме, а ако тия пари са ми нужни сега и веднага ...
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
Re: Луда работа !!
donna написа:И още нещо ,ако аз съм продавача ще чакам 20 дена да си получа парите , те с лихви ли ще бъдат или без лихви . Щото трабва да ми ги преведат с лихвите инъче ,какво държавата ще оперира с парите , а кой ми гарантира че ще ми ги преведат навреме, а ако тия пари са ми нужни сега и веднага ...
Надай се на лихвите, ще ти платят цената по Нотариалния Акт.
-
Melly - Старши потребител
- Мнения: 8012
- Регистриран на: 18 Окт 2007, 23:13
- Местоположение: гр. София
Re: Луда работа !!
Имам питане- това е вестникарска история или има нещо в ДВ? Ако е второто, моля да ми посочите.
По отношение сделките- така както го чета обвързване на страните ще става само с ПД сключен под условие ....
Поредната идиотия. Държавата няма пари в бюджета и се чуди от къде и как законово да регламентира достъп и опериране с частни средства.
п.п. ЗСГ успешно бе заместен с още по-репресивен- ЗОПДИППД или както там се нарича библията на кушлевата комисия.
По отношение сделките- така както го чета обвързване на страните ще става само с ПД сключен под условие ....
Поредната идиотия. Държавата няма пари в бюджета и се чуди от къде и как законово да регламентира достъп и опериране с частни средства.
п.п. ЗСГ успешно бе заместен с още по-репресивен- ЗОПДИППД или както там се нарича библията на кушлевата комисия.
- Гост.
- Старши потребител
- Мнения: 9438
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33
Re: Луда работа !!
poli_g написа:Имам питане- това е вестникарска история или има нещо в ДВ? Ако е второто, моля да ми посочите.
По отношение сделките- така както го чета обвързване на страните ще става само с ПД сключен под условие ....
Поредната идиотия. Държавата няма пари в бюджета и се чуди от къде и как законово да регламентира достъп и опериране с частни средства.
п.п. ЗСГ успешно бе заместен с още по-репресивен- ЗОПДИППД или както там се нарича библията на кушлевата комисия.
Признавам, не съм запозната с процедурата във Франция, но замисълът не е издокусорен, според мен.
В борсовата търговия всички сделки се регистрират в Клирингова къща - Банка, но там разплащането по сделките става на момента. Изобщо не се задържат парите на клиента.
Ако внедряването на този модел е някаква законодателна инициатива, би било добре да не възприемаме чуждия модел 1:1, а да вложим собстен разум - лихвите от задържане на сумите да са за сметка на титуляра-Купувач.
Този начин е справедливият ред в процедурата на нововъведението (ако наистина сегашното правителство има такова намерение ).
-
Melly - Старши потребител
- Мнения: 8012
- Регистриран на: 18 Окт 2007, 23:13
- Местоположение: гр. София
Re: Луда работа !!
До тук добре,щом ще има сигурност за имотите на купувачите.
Но за тези с големите осигурявания и кредитите,каква е гаранцията,че кредита няма да се изплати след сделката веднага?Банкова тайна има ли,няма ли?
Предплащания едва ли ще има,но това е едно сигурно начинание,доволно
Но за тези с големите осигурявания и кредитите,каква е гаранцията,че кредита няма да се изплати след сделката веднага?Банкова тайна има ли,няма ли?
Предплащания едва ли ще има,но това е едно сигурно начинание,доволно
-
namakak - Потребител
- Мнения: 960
- Регистриран на: 10 Юни 2008, 16:21
Re: Луда работа !!
poli_g написа:....
п.п. ЗСГ успешно бе заместен с още по-репресивен- ЗОПДИППД или както там се нарича библията на кушлевата комисия.
Закона Петканов замести само глава трета от ЗСГ
Сега искат и глава втора да възкресят
После неминуемо стигаме и до глава първа
Отзад напред ни подхаванаха
______________________________________
Не е важно чия е собствеността, а кой я управлява!
Цитат по памет от политикономията на социализма
-
Standbay - Потребител
- Мнения: 568
- Регистриран на: 27 Авг 2008, 21:46
Re: Луда работа !!
аз да питам ,че не знам ,кое беше банкова тайна факта ,че имаш банкова сметка в дадена банка или размера на авоара в сметката?
Второ що да са лихвите за купувача ...той с лихвите ли ще плаща сделката ...и още нещо лихва се дължи при забавено плащане и то от отя дето е в забава , а не от тоя дето е платил в срок
То в общите условия на ЕОН имаше клауза за авансово плащане и върху него лихва .../не съм сигурна промениха ли ги тия ОУ , но първоидеята е тяхната /
Трето след като ми гарантират сигурност /а да видим как ще я гарантират при удостоверенията за наследници издадени от разните кметства ...и т.н..., или при наличието на КНА , завещание изникнало из под юргана и т.н. / та да вземат те да пишат и НА , да изповядват и сделките ...,то тогава адвокат и нотариус така както го чета няма да са нужни
и още нещо закон си има и сега
ЗАКОН ЗА МЕРКИТЕ СРЕЩУ ИЗПИРАНЕТО НА ПАРИ
Чл. 3. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Мерките за превенция на използването на финансовата система за целите на изпирането на пари са: ............................................
(2) Мерките по ал. 1 са задължителни за:
11. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 1 от 2001 г.) нотариуси;
(7) (Нова - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Мерките по ал. 1 са задължителни за лицата по ал. 2, т. 24 и в случаите на извършване на повече от една операция или сделка, които поотделно не надвишават 30 000 лв. или тяхната равностойност в чужда валута, но от обстоятелствата на тяхното извършване може да се предположи, че операциите или сделките са свързани.
А как ще седи въпроса при съдебна делба , възлагане на имот , оспорване на разни сделки , КНА , реивандикации и т.н.
Второ що да са лихвите за купувача ...той с лихвите ли ще плаща сделката ...и още нещо лихва се дължи при забавено плащане и то от отя дето е в забава , а не от тоя дето е платил в срок
То в общите условия на ЕОН имаше клауза за авансово плащане и върху него лихва .../не съм сигурна промениха ли ги тия ОУ , но първоидеята е тяхната /
Трето след като ми гарантират сигурност /а да видим как ще я гарантират при удостоверенията за наследници издадени от разните кметства ...и т.н..., или при наличието на КНА , завещание изникнало из под юргана и т.н. / та да вземат те да пишат и НА , да изповядват и сделките ...,то тогава адвокат и нотариус така както го чета няма да са нужни
и още нещо закон си има и сега
ЗАКОН ЗА МЕРКИТЕ СРЕЩУ ИЗПИРАНЕТО НА ПАРИ
Чл. 3. (1) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Мерките за превенция на използването на финансовата система за целите на изпирането на пари са: ............................................
(2) Мерките по ал. 1 са задължителни за:
11. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 1 от 2001 г.) нотариуси;
(7) (Нова - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Мерките по ал. 1 са задължителни за лицата по ал. 2, т. 24 и в случаите на извършване на повече от една операция или сделка, които поотделно не надвишават 30 000 лв. или тяхната равностойност в чужда валута, но от обстоятелствата на тяхното извършване може да се предположи, че операциите или сделките са свързани.
А как ще седи въпроса при съдебна делба , възлагане на имот , оспорване на разни сделки , КНА , реивандикации и т.н.
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
Re: Луда работа !!
Донна,като гарантират сигурност едва ли имота ще има тежести.При съмнение ще трябва да се ползват услугите на адвокат.И нотариуси ще има,просто всички сделки сключени от тях ще се контролират.Защото съгласи се,щом има съдии,ще има и защита. В днешна България повечето дела са имотни и злоупотреби с тях.Де да можеше да се спре протакането на дългогодишни безсмислени дела..За без тежести имота ,ще трябва да приключат делата по тях.А завещание май се представяше при наследство по опис,като доказателствена част от етапа на първото производство по делба.В случай на доброволна делба или дело за подялба си има срокове и съгласие при доброволната.Явно ще се изисква от собственика и декларация или нотариално от наследници,че имота се продава без тежести,за които завещания и в последствие собственикът ще гарантира,че няма да има претенции.Това би било най-разумно.Или обявление за имот в ДВ,че се продава и в 14 дневен срок заинтересованите могат да предявят претенциите си относно дарения или завет.Малко сложно стана,но сигурно.За проверка на всички печати,тежести и обн.също ще се ползват услугите на адвокат,особено в частта защо не се изповядва сделката Материален спор или фактическа грешка,та дори и банков служител може да се пообърка при цифри,документи и договори
-
namakak - Потребител
- Мнения: 960
- Регистриран на: 10 Юни 2008, 16:21
Re: Луда работа !!
Идеята е абсурдна! 100% гаранция никога не може да има. И какво означава "скрити тежести" ???
Rara avis in terris
-
bebitor - Активен потребител
- Мнения: 1851
- Регистриран на: 28 Мар 2007, 18:36
- Местоположение: Пловдив, Русе
Re: Луда работа !!
namakak написа:Донна,като гарантират сигурност едва ли имота ще има тежести.При съмнение ще трябва да се ползват услугите на адвокат.И нотариуси ще има,просто всички сделки сключени от тях ще се контролират.Защото съгласи се,щом има съдии,ще има и защита. В днешна България повечето дела са имотни и злоупотреби с тях.Де да можеше да се спре протакането на дългогодишни безсмислени дела..За без тежести имота ,ще трябва да приключат делата по тях.А завещание май се представяше при наследство по опис,като доказателствена част от етапа на първото производство по делба.В случай на доброволна делба или дело за подялба си има срокове и съгласие при доброволната.Явно ще се изисква от собственика и декларация или нотариално от наследници,че имота се продава без тежести,за които завещания и в последствие собственикът ще гарантира,че няма да има претенции.Това би било най-разумно.Или обявление за имот в ДВ,че се продава и в 14 дневен срок заинтересованите могат да предявят претенциите си относно дарения или завет.Малко сложно стана,но сигурно.За проверка на всички печати,тежести и обн.също ще се ползват услугите на адвокат,особено в частта защо не се изповядва сделката Материален спор или фактическа грешка,та дори и банков служител може да се пообърка при цифри,документи и договори
Въобще не е желателно аз да съм ти опонент , понаучи правото плиз.
Първо виж кога наследството се приема по опис ,по конкретно чл.30 ал.2 ЗН , при съмнеия ще се ползва адвокат , е той да не е инспекор Дюдю да провери дали под възгланицата има саморъчно завещание или някъде из Бг имя някое за пазене при нотариес или нотариално
Ехе току виж и делбата ти се окаже и нищожна при някои хипотези ...,много неща не са ти ясни та по добре не пиши ще се изисквало от собствениците декларации или от наследниците ,че имота се придобива без тежести АЛООООООООО глупости пишеш , тая служба вписвания за какво ти е ...няма да продължавам защото коментара няма нищо общо с правото
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
Re: Луда работа !!
Не си ми опонент,но с твоя отговор и с моите предположения,аз бих използвал услугите на адвокат,за да понауча правото и от мнителност да се предпазя.Знам ли какво може да ми се случи в някоя проверка при сделка,само адвокат може да ме осветли.
Останах с впечатлението ,че съжаляваш тези които ще останат без работа /за адвокати и нотариуси/,за това и се обърнах към теб.Забрави..
Останах с впечатлението ,че съжаляваш тези които ще останат без работа /за адвокати и нотариуси/,за това и се обърнах към теб.Забрави..
-
namakak - Потребител
- Мнения: 960
- Регистриран на: 10 Юни 2008, 16:21
Re: Луда работа !!
namakak написа:Не си ми опонент,но с твоя отговор и с моите предположения,аз бих използвал услугите на адвокат,за да понауча правото и от мнителност да се предпазя.Знам ли какво може да ми се случи в някоя проверка при сделка,само адвокат може да ме осветли.
Останах с впечатлението ,че съжаляваш тези които ще останат без работа /за адвокати и нотариуси/,за това и се обърнах към теб.Забрави..
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
Re: Луда работа !!
Тя, "тая луда", работа ми прилича на ДДС- схема. Няма лошо, само дето много често последния го отнася.
Колеги, като гледам, много работа ни се отваря...
Колеги, като гледам, много работа ни се отваря...
- razli4na
- Активен потребител
- Мнения: 1292
- Регистриран на: 07 Юни 2007, 14:22
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Обсъждане на законопроекти
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта