Назад към ранния ЗПИНМ
Публикувано на: 28 Май 2010, 07:34
Уважаеми колеги форумци, тези дни в нет-пространството (и не само) се търкулна новата еманация от мисли на специализирания орган по устройство на територията (МРРБ), наречен ЗИД на ЗУТ. По принцип е ясно, че върху проектозакон няма защо да се абим, ама от друга страна не е лошо да го направим от гледна точка на това дали осъзнаваме накъде се опитват да ни тласнат в бъдеще и до колкото е във възможностите на всеки от нас активно да противодейства или поне да се подготви за "ауто д'фе" което ни предстои, в случай че проектоизмененията станат изменения, във вида в който са заложени тук.
Още от пръв поглед става ясно че измененията имат за цел да въдворят твърдото концептуално планиране, като центрове на концептуалните избистряния станат Централните и регионални държавни структури за сметка ограничаване правата на общинарите. При една администрация от Макс Веберов тип, този подход сигурно би се окозал печеливш за цялата държава,(НО!) на тези географски ширини и дължини администрацията НЕ Е от Макс Веберов тип и НИКОГА няма да бъде, независимо (или може би точно заради това) че в момента нашият Министър председател е бивш пожарникар от гр. Банкя. Смешно е,че целият този опит за твърда субординация протича на фона на чл.1, който дори и със сегашния проектозакон не можа да реши какъв е предмета му т.е. каква материя урежда. Не вярвам че уреждането на материята може да се извърши със заклинанието от 2003г. когато се каза че " Територията на Република България е национално богатство", без дори теоритиците по етнология от БАН да имат единно мнение по въпроса "Що е Българска нация". В това отношение чл.1 ЗУТ сравнен с първоначалния чл.1 ЗПИНМ отстъпва по всички пказатели.Следващите текстове от проекта на МРРБ обаче, целенасочено преследват синфазност с разпоредбите на чл.2,3 и 4 на ЗПИНМ. При липсата на ясно детерминирана материя която ЗУТ следва да урежда ремонтираните текстове до чл.6 вкл. регламентират едно командване, което при това положение,не може да направи нищо друго, освен да подаде команда "На място ходом марш" - всъщност не лоша команда, като се вземе под внимание, как блестящо сме изучили да я изпълняваме! Всички следващи текстове оабаче са направени по начин да поставят развитието в зависимост от това командване и ако по тази тема се случи дебат, всички ще станем свидетели до какви садо-мазохистични подробностти е стигнала мисълта на законотворците само и само да удовлетвори посоката на вятъра!
Още от пръв поглед става ясно че измененията имат за цел да въдворят твърдото концептуално планиране, като центрове на концептуалните избистряния станат Централните и регионални държавни структури за сметка ограничаване правата на общинарите. При една администрация от Макс Веберов тип, този подход сигурно би се окозал печеливш за цялата държава,(НО!) на тези географски ширини и дължини администрацията НЕ Е от Макс Веберов тип и НИКОГА няма да бъде, независимо (или може би точно заради това) че в момента нашият Министър председател е бивш пожарникар от гр. Банкя. Смешно е,че целият този опит за твърда субординация протича на фона на чл.1, който дори и със сегашния проектозакон не можа да реши какъв е предмета му т.е. каква материя урежда. Не вярвам че уреждането на материята може да се извърши със заклинанието от 2003г. когато се каза че " Територията на Република България е национално богатство", без дори теоритиците по етнология от БАН да имат единно мнение по въпроса "Що е Българска нация". В това отношение чл.1 ЗУТ сравнен с първоначалния чл.1 ЗПИНМ отстъпва по всички пказатели.Следващите текстове от проекта на МРРБ обаче, целенасочено преследват синфазност с разпоредбите на чл.2,3 и 4 на ЗПИНМ. При липсата на ясно детерминирана материя която ЗУТ следва да урежда ремонтираните текстове до чл.6 вкл. регламентират едно командване, което при това положение,не може да направи нищо друго, освен да подаде команда "На място ходом марш" - всъщност не лоша команда, като се вземе под внимание, как блестящо сме изучили да я изпълняваме! Всички следващи текстове оабаче са направени по начин да поставят развитието в зависимост от това командване и ако по тази тема се случи дебат, всички ще станем свидетели до какви садо-мазохистични подробностти е стигнала мисълта на законотворците само и само да удовлетвори посоката на вятъра!