начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

ДДС за адвокатските услуги : да дадем мощен отпор на врага.

Дискусии и предложения по проекти за закони


ДДС за адвокатските услуги : да дадем мощен отпор на врага.

Мнениеот bartol » 11 Юни 2006, 23:56

МС е внесъл в НС законопроект по силата на който се предвижда облагане на адвокатските услуги с ДДС.
Съображенията са че в целия ЕС без Гърция и Белгия адвокатите са обложени с ДДС и нашите преговарящи били поели ангажимент за такива промени. Доколкото чуваме от депутати-адвокати, ВАСъвет мълчи и не търси лоби в парламентарните среди.
Позволявам си да припомня че през 1993 г. друго антиадвокатско правителство се опита да ни обложи с данък оборот.
В тази връзка напомням за мотивите на едно позабравено решение на ВС, което може да бъде сериозен аргумент в предстоящата битка с финансовото лоби в парламента.

Решение № 83 от 1.04.1993 г., 5 чл.състав на ВС : Иван Ефремов, Божидар колев, Благовест Пунев, Йорданка хаджиенева и Николай Урумов; докладчик : Николай Урумов
"... извършваната от адвокатите дейност по защитата на законните права и интереси на гражданите не може да бъде дефинирано като "услуга". това е така защото адвокатската дейност е интелектуална. Тя изобщо не може да бъде приета като производство в материално-техническия смъсъл. На второ място тя ... няма краен потребител - такъв не е нито гражданинът на страната, потърсил защита на своите интереси чрез адвокат, нито съдът, пред когото се осъществява тази защита. ВС приема, че оказването на адвокатска правна помощ не е услуга по смисъла на ЗДВОА..."
През 1993 г. стачкувахме 10 дни докато излезе решението. Ще се предадем ли сега ?
bartol
Потребител
 
Мнения: 126
Регистриран на: 11 Юни 2006, 23:25

Мнениеот gudio » 12 Юни 2006, 08:49

А знаеш ли някакви подробности около проекта - ще има ли праг за регистрация и какъв ? Защото на времето покойният Илко Ескенази, Валери Борисов и Борислав Боянов горещо приветстваха въвеждането на ДО и разпалено обясняваха на "простите стачници" каква далавера ще бъде за адвокатите да си купуват офис-обзавеждане с около 22% по-евтино, съответно консумативите на офисите да са също така по-ниски, заради прехвърлянето на косвения данък върху крайния потребител. Сега големите кантори имат задължително по едно "паралелно" търговско дружество, рег. по ЗДДС, на което се фактурират всички разходи и което издава данъчни фактури на големите "корпоративни клиенти". Т.е. те отдавна са "прегърнали" на практика ДДС-то върху адвокатските услуги.
Χαῖρε, Ανδρέςκω, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ !
http://www.youtube.com/watch?v=hJMUewVpB5Y
Аватар
gudio
Активен потребител
 
Мнения: 3128
Регистриран на: 01 Мар 2006, 19:39

Колеги, ДДС върху адвокатските услуги???

Мнениеот gun4eva » 12 Юни 2006, 16:03

Имам лошото усещане, че някой се опитва сериозно да ни откаже от адвокатската професия, с което не само ще навреди на нас, но и на обикновените граждани, за които "корпоративните" кантори нямат време, нито пък разумен ценоразпис. Първо се започна с това, че адвокатската тарифа е направена на материален интерес, а не на база отнето време, с което всеки идиот, който няма какво да прави у дома си, а не може да си намери работа, поради мързела си, под предлог, че иска да съди за кокошкарски изпълнения комшията си, ще ти загуби половин ден, а сериозните пари ще ти дойдат от договор или дело, за което си вложил не повече от 15 минути реален труд. Второто нещо са убийствените и напълно излишни, защото при начина ни на живот едва ли ще доживеем до пенсия, осигуровки, за които освен друго се изисква и довнасяне (особено здравните - с какво съм по-осигурена аз от студентът, пенсионерът - чиито вноски са за сметка на бюджета). Третото нещо е въпросното ДДС. Ето така ще лишим от желание да си плащат и малкото клиенти,които все още регулярно и коректно правят това. Категорично съм против, именно като защитник на правата и законните интереси на гражданите, които в крайна сметка ще отнесат 20%. Защото нашата работа не е продажба, не е изработка, нито наем, а много висококвалифициран и на пук на мнението, което се лансира в обществото, страшно необходим умствен труд (в който смисъл напълно споделям цитираното от колегата решение на ВС). Иначе, бих отбелязала, че за да си позволи човек секретарка, хубав офис, 35% нормативно признати разходи не стигат до никъде, защото няма да остане за правна литература, правно-информационна програма (АПИС, СИЕЛА и др), нито за ...каквото и да било друго, без което да работим не можем. В това число и семинарите, които ни задължиха от тази година да посещаваме. :evil:
gun4eva
Потребител
 
Мнения: 100
Регистриран на: 26 Авг 2004, 15:09
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ykovachev » 12 Юни 2006, 16:24

Доколкото съм запознат, прагът за регистрация ще си бъде като за всички останали данъчни субекти. Но ми направи впечатление материал на една видна адвокатка от една видна кантора, занимаваща се с данъчни дела, в един ежедневник (дори да й помнех името, това няма значение). Та това, което силно ме смути в нейните аргументи против въвеждането на ДДС (не че аз съм "за" ДДС) е твърдението, че видите ли, тъкмо обикновените хорица щели да ходят при некадърни, неграмотни и млади адвокати, които не свъртат и 50 000 лева оборот годишно. Хайде, холан! При 12 месеца в годината излиза, че такива като повечето от нас (и аз в това число), ако не врътват над 4 000 лева на месец, са некадърници?!? Я ми кажете при средна натовареност около 6 часа (останалото е припкане по деловодства и справки, щото и аз нямам секретарка) дневно, какви хонорари аджеба да вземам от бабите, за да си докарвам поне 200 лева на работен ден?!? За явяването на дела приемаме, че ще бъде в рамките на 6-те часа (без чакането пред залите).
Ей това ме смущава - едни ще се перчат с някакви обороти, докарани именно от корпоративни клиенти, а тия, дето посрещат и редовия гражданин - какви сме? Как да сме солидарни едни с други, докато вечно някой ще се дели от повечето адвокати, като "по-велик" и т.н.?
Иначе при мен, с достатъчно по-малко от 50-те хиляди лева, какво ще се промени? Ами това, че ако имам потенциален корпоративен клиент, той няма да може да ползва данъчен кредит от мен, щото аз няма да съм регистриран по ЗДДС. И ако си прецени, ще иде при "великите". Нищо друго. Струва ми се, че идеята е да се даде възможност на разни кантори, които отдавна го бяха ударили на корпоративен модел на адвокатстване, да си усвояват данъчния кредит. Който и без друго не може да е върху всичко, дето се плаща от тях, защото все още личният труд на помощниците на дадения "велик" ще е без включен ДДС...
Но ще можем ли наистина да сме заедно, или пак ще се делим на "големи" и "малки"?....
ykovachev
Активен потребител
 
Мнения: 2066
Регистриран на: 27 Сеп 2005, 12:27

ПОДПИСКА???

Мнениеот gun4eva » 12 Юни 2006, 16:46

:wink: :!: Между другото, с риск да съм досадна, че два пъти се обаждам по този въпрос, първият ми отговор по темата беше емоционален. Но избликът ми на гняв може да намери и по-прилично, общоприето и също толкова разтоварващо решение. Какво ще кажете да пуснем една подписка (колкото и тъпо да звучи, защото много се изтърка като модел, много се експлоатира, фалшифицира и се прави за какви ли не въпроси, което доста я е олекотило като ефект), в която да изразим несъгласието си по този въпрос. Предлагам да поставим по една във всяка адвокатска колегия и адвокатите да се подписват с регистрационния си номер и име ,за да не се каже после, че събираме подписка тип "пунта мара", т.е. подписи "от кол и въже". Дори и да станем смешни, все пак си мисля, че ще покажем поне отношението си. Пък и, да си призная, ще направим преброяване на участниците "против", по аргумент на противното от което, ще изведем кандидатите "за" ПРОЕКТ "АДВОКАТСКО ДДС". :lol: :?:
Suum cuique.
gun4eva
Потребител
 
Мнения: 100
Регистриран на: 26 Авг 2004, 15:09
Местоположение: Пловдив

Мнениеот gudio » 12 Юни 2006, 21:58

Колега gun4eva, първо поздравления за подписа "suum quique" / "cuique" (дублетна форма...)- това е най-точнатата дефиниция на правото изобщо... (нищо че я пише "у софийскио градскио съд" толкова години, а няма кой да я прочете), не се шашкайте за ДДС-то, , ще го преборим и този проблем, аз винаги съм работил "на дребно" и ако някой ми поиска " данъчна фактура" съм го препращал към онези (има цяла тема за тях "топ-адвокатите на София")... То и сега пише в "адвокатския кочан", че клиентът трябва да внесе авансовия данък по ЗОДФЛ, нима го спазваме ?


Ето я рецептата:

"Ще продаваме цигарите и алкохола изпод тезгяха, без да ги маркираме..."
Χαῖρε, Ανδρέςκω, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ !
http://www.youtube.com/watch?v=hJMUewVpB5Y
Аватар
gudio
Активен потребител
 
Мнения: 3128
Регистриран на: 01 Мар 2006, 19:39

Мнениеот portokal » 13 Юни 2006, 09:59

Гъдьо, то и в самия ЗОДФЛ го пише. ;-)
Викаш, и в ЗДДС може всичко да пише...
Вдигам ви темата и отивам да питам чичко Гугъл за suum quique. ;-) :oops:
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5519
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

Мнениеот prnedev » 13 Юни 2006, 16:36

Сигурно ще ви се сторя малко груб, ама не ви се плаща на счетоводител ли? При положение че правите над 50 хиляди за дванадесет месеца :D. Не е хубаво така, нали и ние трябва хляб да ядем, пък после се сърдите, че разни счетоводни къщи предлагат "юридически услуги" :P.
А като нямате 50 хиляди оборот, какво ДДС ви плаши :-) Все още не сме като Унгарците - всички да се регистрират, без минимален праг.
prnedev
Активен потребител
 
Мнения: 1956
Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
Местоположение: София/Велико Търново

Мнениеот ykovachev » 13 Юни 2006, 16:49

А, че те тия с над 50 000 оборот отдавна ползват счетоводни услуги. А аз наистина нямам нужда от такива услуги - не се сърдете, нямам идеята да се противопоставяме взаимно счетоводители и юристи, макар и често да съм бил на различно мнение с хора от Вашия бранш - вие просто мислите различно, както и данъчните :lol:
ykovachev
Активен потребител
 
Мнения: 2066
Регистриран на: 27 Сеп 2005, 12:27

Мнениеот prnedev » 13 Юни 2006, 17:07

Да, нормално си е да има различно мислене г-н Ковачев :D
Така че и да въведат ДДС за адвокатските услуги, на самостоятелния адвокат ще му накривят шапката, колкото и на самостоятелния счетоводител :-) Все ще си останат нерегистрирани :-)
С това ДДС е същата работа като преди половин година с регистрацията по БУЛСТАТ - че там пишело, че се водело едностранно счетоводство :-)))) Хихихихихии, при ДДС-то е двустранно счетоводството. Да сте чували баби реститутки да водят счетоводство?
Те са регистрирани по ДДС :-))) Не е толкова страшно, спокойно. И все пак, я си помислете, как с една такава регистрация по ДДС, как сметките за телефон, отополение, енерго - за офиса... ще паднат с 20% :-) В момента така и така ги плащате :-)) Та не е толкова черен дявола :-))) Дори, ако наемете кантора в административна сграда и наема ще падне косвено :-) пък клиентите... е, последния винаги го ****...
prnedev
Активен потребител
 
Мнения: 1956
Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
Местоположение: София/Велико Търново

Мнениеот portokal » 13 Юни 2006, 17:37

С това ДДС е същата работа като преди половин година с регистрацията по БУЛСТАТ - че там пишело, че се водело едностранно счетоводство ))) Хихихихихии, при ДДС-то е двустранно счетоводството. Да сте чували баби реститутки да водят счетоводство?

Закон за данък върху добавената стойност
Чл. 106. Регистрираните лица по този закон прилагат задължително двустранно счетоводно записване, с изключение на физическите лица, които не са търговци.

Г-н Недев, бабата реститутка е физическо лице и не е търговец, освен ако не е случайно едноличен търговец.

А в Закона за регистър Булстат съвсем нищо не се споменава за счетоводство. Аааа, на картончето с номера било пишело "вид счетоводство"? :lol:
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5519
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

Мнениеот ykovachev » 13 Юни 2006, 17:50

По отношение на разноските. Самостоятелният адвокат най-често: плаща наем на наемодатели-физически лица, т.е. там няма ДДС; отоплението през зимата на една малка кантора не надхвърля няколко десетки лева на месец; телефонът също не е стотици левове, вкл. GSM-а; за осигурителните вноски също не се ползва данъчен кредит; офис-консумативите също са двуцифрено число на месец; компютри и друго оборудване за офис също не се купува толкова често - е, за 40-50 лева месечно "далавера" от данъчен кредит не си струва упражнението, нали? 8) Говоря за хората, чийто годишен оборот не надхвърля, да кажем, около 20 000 лева.
ykovachev
Активен потребител
 
Мнения: 2066
Регистриран на: 27 Сеп 2005, 12:27

Мнениеот portokal » 13 Юни 2006, 17:53

Добре, къде му е проблемът на този с 20-те хиляди оборот? Той няма да се регистрира по ЗДДС и няма да начислява данък.
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5519
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

Мнениеот ykovachev » 13 Юни 2006, 17:58

Ами проблем няма. Затова не мога да възприема, че регистрирането по ЗДДС само по себе си е голяма благина.
ykovachev
Активен потребител
 
Мнения: 2066
Регистриран на: 27 Сеп 2005, 12:27

Мнениеот portokal » 13 Юни 2006, 18:18

Разбрах.
Върнах се по-нагоре: казваш, че ДДС може евентуално да отблъсне регистрирания клиент от теб, защото той няма да може да си приспадне данъчния кредит. Дори и така да е, Гъдьо казва, че и при сегашната уредба се използват "паралелни" търговски дружества, които издават данъчни фактури, значи важи в голяма степен същото.
Така че май изводът е: този, който има оборот под прага за задължителна регистрация, проблмът не го засяга. Или...?

----
Впрочем каква точно услуга вписват тези дружества в данъчната фактура?
Питам във връзка с въпроса, който си задавам: всяко предлагане на правни съвети и услуги ли е адвокатска дейност? Защото тя нали е забранена на не-адвокати...
Но тъй като и без това е пълно с реклами на правни услуги, извършвани от търговски дружества, май излишно се чудя и за фактурата, и за адвокатската дейност. ;-) :oops:
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5519
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

адвокат

Мнениеот aechr » 13 Юни 2006, 18:21

Чета всичко това и си мисля,че през 1993г.се опънахме на правителството,защото българската адвокатура значеше нещо; не беше все още тази аморфна безбройна маса която представляваме сега и защото във висшето ни ръководство имаше като че ли по-малко дупедавци.
aechr
Младши потребител
 
Мнения: 96
Регистриран на: 04 Ное 2005, 15:55

Мнениеот ykovachev » 13 Юни 2006, 18:24

На едно мнение сме с portokal значи. И за фактурирането. Приятна вечер на всички :lol:
ykovachev
Активен потребител
 
Мнения: 2066
Регистриран на: 27 Сеп 2005, 12:27

Мнениеот prnedev » 14 Юни 2006, 14:44

Да, съгласен съм с теб Ковачев :-) Аз за това сравних работата със счетоводните кантори и самостоятелните счетоводители :-) Съвсем същото е. А никой колега не се е оплакал, че при желание на клиента използва или данъчна фактура или обикновен гр. договор със съответната сметка за изплатени суми. Въпроса идва в последствие с данъчното планиране - дали да се работи на "тъмно" или както някой напред каза "да продава цигари под тезгяха" или по-интелигентно, та хем вълка да е сит, хем агнето да е цяло.

Колкото за "сегашната аморфна маса", завиждам ви за нея :-)
prnedev
Активен потребител
 
Мнения: 1956
Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
Местоположение: София/Велико Търново

Мнениеот ykovachev » 14 Юни 2006, 17:19

Недей много да ни завиждаш за аморфната маса, г-н Недев (надявам се да не бъркам името). Ако не бяхме такова стадо, досега да си бяхме подредили малко самоуправляващата се и независима адвокатура. Но този въпрос вече е обсъждан тук. Без резултат.
ykovachev
Активен потребител
 
Мнения: 2066
Регистриран на: 27 Сеп 2005, 12:27

Мнениеот prnedev » 14 Юни 2006, 18:00

Ето виж за какво завиждам :-) Малко или много се защитавате. Вярно е, че вътре, като във всеки бранш си го има хапането, но стигне ли се до засягане на интересите на всички, токава... И много прилично лоби си имате. То вярно, угодия на всеки няма.
Ето сега ще ти дам един много хубав пример, пак със законопроектите, този път със ЗОДФЛ и по-специално това прословуто семейно подоходно облагане.
Та, сегашната идея - проект, е счетоводителите при работодателите да изчисляват облекченията на работниците и служителите, щото, разбираш ли, било много трудно да се попълни данъчна декларация. Не им харесаха опашките ли, какво беше, незнам, или някой се озъби, защо да подава данъчна декларация, като работи само на трудов договор. Едва се махнаха детските добавки, които не са работа на работодателя, дори се мислеше и болничните да се махнат отново от работодателя и хайде наново.
После защо ги има приказките на хората "Плащам на счетоводител да работи за държавата, на мен не ми трябва". Та такива работи.
Да си чул някой счетоводител да се е оплакал от това? Ето - това е аморфна маса.
И как да не сравнявам с вас? Ами погледни какво става - вой за БУЛСТАТ, вой за Търговския регистър, сега ДДС, поне се чувате, то че резултата... ама айде...
prnedev
Активен потребител
 
Мнения: 1956
Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
Местоположение: София/Велико Търново

Следваща

Назад към Обсъждане на законопроекти


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


cron