Конституцията може да се промени пряко на референдум. Много ясно защо е описано тук:
Лъжата за непроменимата Конституция
- Дата и час: 24 Ное 2024, 17:36 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Лъжата за непроменимата Конституция
|
|
9 мнения
• Страница 1 от 1
Цитат от статията:
".....Целта е съдебната власт да остане неприкосновена, защото настоящото статукво е изгодно на всички в нея. Тя просто дои пари от престъпността, като и осигурява закрила в замяна. Всичко се случва за сметка на законността и справедливостта в държавата....."
".....Целта е съдебната власт да остане неприкосновена, защото настоящото статукво е изгодно на всички в нея. Тя просто дои пари от престъпността, като и осигурява закрила в замяна. Всичко се случва за сметка на законността и справедливостта в държавата....."
-
scribtor - Потребител
- Мнения: 688
- Регистриран на: 18 Яну 2005, 23:46
За да произтича властта от народа,трябва народът да издига кандидати за народни представители. Иначе партиите си присвояват народния суверенитет те да издигат кандидати.Ето защо аз казвам, че всички избори уе нас след 10 ноември 1989 г. се порочни.А като следствие-да се заличат онези права, дадени на "другарите" да крадат от народното имане.
- Пак аз
По темата
Спорът е напълно безсмислен. гл. 9 от Конституцията дава съвсем ясно механизмите за промяна на Конституцията - ВНС и НС. Един референдум може да има само консултативно значение.
В публичното право важи принципът на компетенциите - всеки орган има властта, която изрично или имплицитно му е предоставена от правния ред. Това се отнася и до народа (избирателите), в случаите когато действа като държавен орган - при избори и референдуми. Наистина, Конституцията (цитирам по памет) предвижда, че "цялата власт произтича от народа" (чл.1, ал. 1), но в ал. 2 на същия член се казва че тоя я упражнява "непосредствено и чрез органите предвидени в тази Конституция". В случайте, когато К е дала определени правомощия в компетентност на даден държавен орган (в случая ВНС и НС), те не могат да се прехвърлят с обикновен закон на друг орган (включително и на избирателното тяло).
Това, че цялата власт произтича и принадлежи на народа, не означава, че с референдум може да се решава всеки въпрос от държавното устройство и дейност. Ако се позовем на тази теза, ще трябва да приемем, че народът може непосредствно (чрез референдум) да правораздава и да преценява конституционосъобразност на законите. Което е очевиден абсурд.
Изобщо, това е АБВ на публичното и конституционното право и дълбоко се учудвам, че на някои изобщо може да му хрумнат подобни идеи.
С уважение: Стефан.
В публичното право важи принципът на компетенциите - всеки орган има властта, която изрично или имплицитно му е предоставена от правния ред. Това се отнася и до народа (избирателите), в случаите когато действа като държавен орган - при избори и референдуми. Наистина, Конституцията (цитирам по памет) предвижда, че "цялата власт произтича от народа" (чл.1, ал. 1), но в ал. 2 на същия член се казва че тоя я упражнява "непосредствено и чрез органите предвидени в тази Конституция". В случайте, когато К е дала определени правомощия в компетентност на даден държавен орган (в случая ВНС и НС), те не могат да се прехвърлят с обикновен закон на друг орган (включително и на избирателното тяло).
Това, че цялата власт произтича и принадлежи на народа, не означава, че с референдум може да се решава всеки въпрос от държавното устройство и дейност. Ако се позовем на тази теза, ще трябва да приемем, че народът може непосредствно (чрез референдум) да правораздава и да преценява конституционосъобразност на законите. Което е очевиден абсурд.
Изобщо, това е АБВ на публичното и конституционното право и дълбоко се учудвам, че на някои изобщо може да му хрумнат подобни идеи.
С уважение: Стефан.
- stefanch
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 08 Май 2002, 17:00
Стефане, логиката ти не струва и две стотинки спрямо тази на човека писал статията. Сам цитираш, че власта се упражнява"непосредствено и чрез органите" и веднага правиш някакъв си твой извод, че конституцията може да се промени само чрез ограните. Да не говорим, че по-долу си приемаш някаква теза "че с референдум не може да се решава всеки въпрос от държавното устройство и дейност" и си градиш логика каквато ти се иска, върху приети от никъде тези, дето се украсяват с епитети "АБВ" да изглежда по-правдоподобна.
А ще добавя и нещо друго. Конституцията не е създала света. Дали бог го е създал е спорно, но при всички случай това не е Конституцията. Светът и човекът са над Конституцията - римско право. Така, че не се прави на много интелигентен и не се опитвай да поставяш Конституцията против народа, независимо какво пише в нея, иначе народът има опасност да ти сложи Конституцията - сещаш се къде.
А ще добавя и нещо друго. Конституцията не е създала света. Дали бог го е създал е спорно, но при всички случай това не е Конституцията. Светът и човекът са над Конституцията - римско право. Така, че не се прави на много интелигентен и не се опитвай да поставяш Конституцията против народа, независимо какво пише в нея, иначе народът има опасност да ти сложи Конституцията - сещаш се къде.
- ГГ
Тук:
www.monde-diplomatique.fr/int ; http://ru.mondediplo.com
СУД-ДА ДЕЛО, "ЗАРОЖДЕНИЕ ЮРИДИЧЕСКОЙ МИФОЛОЛОГИ", "Правовое государство против демократии"- първоначално заглавие. Намира се във архива, 2000- 2002 г.
www.monde-diplomatique.fr/int ; http://ru.mondediplo.com
СУД-ДА ДЕЛО, "ЗАРОЖДЕНИЕ ЮРИДИЧЕСКОЙ МИФОЛОЛОГИ", "Правовое государство против демократии"- първоначално заглавие. Намира се във архива, 2000- 2002 г.
- 123
Стефане,
когато народът /под формата на референдум или дори на революция - защо не, например/ промени основния закон, това стои над всички клаузи в Конституцията.
На прост език - народът казва - това дето съм го санкционирал с волята си сега не ми е от полза и искам да го променя, защото моята воля стои над волята на органите на държавата. От този момент нататък Конституцията е правно нищо. Държавните органи съществуват и имат правомощия само защото народът ги санкционира. Но не те имат приоритет, а общата воля. Това е АБВ-то на принципите на демокрацията и на легитимността на държавната власт и правен ред. Иначе смяната на феодалните и после на комунистическите режими не би била възможна в много страни, не мислиш ли!?
Твоите аргументи са чист правен формализъм и спекулация с понятията.
С уважение към колега.
когато народът /под формата на референдум или дори на революция - защо не, например/ промени основния закон, това стои над всички клаузи в Конституцията.
На прост език - народът казва - това дето съм го санкционирал с волята си сега не ми е от полза и искам да го променя, защото моята воля стои над волята на органите на държавата. От този момент нататък Конституцията е правно нищо. Държавните органи съществуват и имат правомощия само защото народът ги санкционира. Но не те имат приоритет, а общата воля. Това е АБВ-то на принципите на демокрацията и на легитимността на държавната власт и правен ред. Иначе смяната на феодалните и после на комунистическите режими не би била възможна в много страни, не мислиш ли!?
Твоите аргументи са чист правен формализъм и спекулация с понятията.
С уважение към колега.
- enigma
9 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Обсъждане на законопроекти
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта