навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Toyota Motor Europe е използвала 100% възобновяема енергия за всички свои дейности в Европа през 2019 г.

2020-01-16 0

Toyota Motor Europe е използвала 100% възобновяема енергия за всички свои дейности в Европа през 2019 г.

Toyota Motor Europe (TME) обяви, че през 2019 г. е успяла да постигне използване на 100% възобновяеми източници на електроенергия във всички свои европейски дейности, сгради и съоръжения.

Европейските дейности на Toyota включват 9 производствени предприятия, 14 складови центъра за резервни части, 7 логистични центъра за превозни средства, 29 национални компании за маркетинг и продажби (NMSCs), централният офис на TME и офиси на клоновете му, както и технически център на Toyota с общ обем на потреблението на електроенергия в размер на около 500 гВтч.

"Преминаването към 100% възобновяеми източници на електроенергия за изпълнение на нашата дейност в Европа е значителна стъпка към изпълнение на целите на нашата екологична програма Environmental Challenge 2050", заяви д-р Йохан ван Зил, президент и изпълнителен директор на Toyota Motor Europe. "Устойчивият характер на нашите дейности в европейски мащаб е много важен фактор, който трябва да бъде налице, ако искаме гражданите и потребителите да продължат със своята подкрепа за Toyota.

Благодарение на пазарния успех на нашите хибридни електрически модели, ние сме на път да изпълним успешно нашите цели по отношение на емисиите на CO2 за нови превозни средства в Европа, но когато става въпрос за опазване на околната среда, ние предприемаме цялостен, 360-градусов подход и целим да постигнем много повече от ограничаването на автомобилните емисии."

Използването на електроенергия от 100% възобновяеми източници може да бъде постигнато само чрез полагане на специални усилия във всички дейности чрез съчетание на:

  • Насърчаване на производството на електроенергия от възобновяеми източници за офисите и съоръженията на Toyota в сътрудничество с местни заинтересовани страни (TPCE фотоволтаични панели, TMUK фотоволтаични панели, TMMF фотоволтаична стена, Зеебрюге ветрогенератор, фотоволтаични панели в логистичния център на Toyota в Мадрид,…);
  • Закупуване на електроенергия от възобновяеми източници, където това е възможно;
  • Закупуване на Европейски сертификати („Гаранция за произход”) за страните от Европейския съюз, както това е регламентирано в Директива 2009/28/EО на Европейския съюз;
  • Закупуване на сертификати I-REC („Международен сертификат за енергия от възобновяеми източници”) за страни извън Европейския съюз, признати в съответствие с международния I-REC стандарт.

Постиженията по отношение на намаляване на въглеродния отпечатък на потреблението на електроенергия допълват усилията на Toyota за намаляване на общото енергийно потребление при извършване на дейностите на компанията. Така например, от 2013 г. (началната година на Environmental Challenge 2050) до днес, енергията за единица произведен автомобил в производствените мощности на компанията е намалена с цели 18%. Прякото сравнение със средната за ЕС28 (28-те страни членки на Европейския съюз) енергийна консумация в размер на 2.3 мВтч на единица произведено превозно средство показва, че производството на Toyota потребява с 48% по-малко електроенергия на произведен автомобил.

Устойчивото опазване на околната среда винаги е бил сред основните приоритети на Toyota. Обсъждането на въпросите за защитата на природата сред членовете на висшето управление на Toyota започва още от 1963 г., когато е създаден и Комитетът по околна среда в рамките на компанията. От 1973 г. насам компанията поощрява екологичната осведоменост на служителите си през Месеца на околната среда. През 1992 г. компанията поставя началото на петгодишен план за провеждане на комплекс от мероприятия, целящи намаляване на въздействието на дейността върху околната среда и запазване на ценните природни ресурси за планетата - не само чрез намаляване на въздействието на автомобилите върху околната среда, но и чрез съсредоточаване на усилията върху природосъобразното извършване на всички свързани дейности.

Кампанията Toyota Environmental Challenge 2050 е обявена през 2015 г. Тя съдържа 6 предизвикателства и формира основата на дългосрочната стратегия на Toyota, включваща всички най-важни въздействия на компанията върху околната среда.

Постигнатото използване на електроенергия от 100% възобновяеми източници допринася за изпълнението на целите на компанията за второто (нулеви емисии на CO2 през жизнения цикъл) и третото (нулеви емисии на CO2 на производствените мощности) от общо шестте предизвикателства, които имат за цел да изключат отделянето на емисии на CO2 от целия жизнен цикъл на автомобила, включително тези при поддържащите дейности и в производствените мощности.

 
за 56%  против 44%  1765 гласували
принтирай блогове добави в любими